Com fer que contamini menys un dièsel
Fa uns anys els motors dièsel eren més aconsellables per amortitzar molts quilòmetres amb una despesa menor de combustible. Consumeixen menys que els de gasolina, i fins al moment, la gasolina segueix sent més barat. Per aquesta raó molts automobilistes es van decidir en el seu dia per comprar una mecànica de dièsel i ara la seva inversió s'ha vist compromesa amb la demonització d'aquest combustible i per les anunciades pujades fiscals. Molts conductors no podran canviar de moment el cotxe i passar-se a gasolina.
Molt menys a un vehicle elèctric i de baixes emissions. Però amb els següents consells us anem a explicar com es pot allargar la vida del motor dièsel fins que arribi aquest moment i també reduir el consum i per tant, fer que contamini menys.
Consells perquè contamini menys un cotxe dièsel
- La cura del motor comença a l'hora de repostar. Cal fer-ho sempre amb un combustible de qualitat i en estacions de servei que ofereixin la millor garantia de mesurament i neteja del producte.
- No esperar que el dipòsit baixi d'un terç de capacitat per omplir-lo de nou. Si s'apura sistemàticament, el seu contingut pot produir acumulació d'impureses per sedimentació en el fons i fins i tot condensació de l'aigua ambiental. I mentre que la brutícia acabarà passant a través dels òrgans del motor, atascándolos i deteriorant-, l'aigua és un dels pitjors enemics dels sistemes d'injecció de gasoil En els motors moderns que injecten el combustible a molt alta pressió, pot deteriorar la superfície dels pistons i cilindres.
- No cal deixar el cotxe aturat durant llargs períodes amb el dipòsit gairebé buit, sobretot en climes humits, per evitar que es formi la perjudicial condensació. Els motors dièsel detesten l'aigua que danya per corrosió seva bomba de combustible i els injectors.
- Cal escalfar bé el motor abans d'exigir-li el seu màxim rendiment. Un motor dièsel és molt sensible a la falta de greixatge en fred ia més a baixa temperatura no crema bé el combustible, produint carbonillas i residus que s'acumulen al seu interior. L'ideal és rodar amb suavitat els primers vuit o deu quilòmetres, evitant accelerades o elevats règims fins que l'agulla de la temperatura de l'aigua arribi a la seva marca normal de funcionament.
- En conduir podem tenir cura del motor i fer que consumeixi menys. Els dièsel no funcionen a tantes revolucions com els motors de gasolina però tenen uns respostes a baix i mig règim. I està característica es pot aprofitar per millorar la fiabilitat i el consum. Quan es condueix un dièsel cal evitar estirar en excés les marxes i millor mantenir-se en un règim mitjà, que permet circular en marxes llargues ia poques voltes. El consum baixa significativament i la mecànica gira més folgada.
- Tampoc estarà de més, sobretot quan s'ha rodat molt per ciutat, recórrer de tant en tant uns deu quilòmetres per carretera a bon règim, per exemple en cinquena marxa en lloc de sisena per elevar les revolucions al voltant de les 3.000, amb el objecte de mantenir nets els conductes del motor i la fuita.